Červenec 2016

Lívance k snídani

31. července 2016 v 20:42 Pečení
Dnes ráno jsem se probudila poměrně brzy. Do obchodu pro pečivo se mi nechtělo, tak jsem se rozhodla připravit k snídani lívanečky.

Nejdříve jsem si v míse smíchala:
150g hladké mouky
2 lžíce cukru
2 lžičky prášku do pečiva
1 lžičku mleté skořice
špetku soli

V jiné míse jsem si smíchala:
1 vejce
200ml plnotučného mléka
3 lžíce oleje

Tekutou směs jsem postupně vlívala do sypké a míchala metličkou, aby nevznikaly hrudky. Než se mi na pánvi rozpálil olej, směs naboptnala. Smažila pozvolna, aby se lívanečky nepřipalovaly.

Bloguju, protože...

31. července 2016 v 20:28 Téma týdne
... protože život je plný zážitků. Někdy jsou krásné, jindy neutrální nebo, bohužel, i negativní. Jsem obyčejná skoro třicítka, žijící s manželem v malém moravském městě, kde dá se říci, zdechl pes. Proto je nutné si volný čas nějak zpříjemnit. Jedním z těchto zpříjemnění, je právě můj blog, který jsem založila teprve před pár dny, abych se na něm mohla dělit o tipy na výlety, recepty, své tvoření a poznatky. Blog tvořím srdcem a doufám, že si brzy najde své čtenáře, kterým bude přinášet stejnou radost jako mně. Nemá význam se dlouze rozepisovat o tom PROČ, pokud chcete znát odpověď, podívejtě se na mé příspěvky :)

Z Tesáku na Troják a zpátky přes Vičanov

31. července 2016 v 11:10 Výlety
Včera jsme utekli před horkem do lesa. Autem jsme vyjeli na Tesák, který se nachází nedaleko Hostýna. Ačkoli se čas na tomto turistickém místě dost podepsal, všechna parkoviště jsou stále plná. Místo jsme nakonec přece jen našli a mohli jsme se vydat na cestu. Po chvíli jsme před sebou uviděli rozcestí U tří kamenů. Z informačních cedulí jsme se dočetli, že se jedná o hraniční kameny, které zde byly umístěny proto, že se jednalo o hranici 3 panství - kelčského, bystřtického a lukovského. Na tomto rozcestí jsme odbočili směr Troják.

Po pár kilometrech narazili na ceduli, informující o partyzánském bunkru, asi 500m z cesty do lesa. Bez rozmýšlení jsme změnili kurz a vydali se jej hledat. Kdyby na stromě nevysela další cedule, vůbec bychom si díry v zemi, která po bunkru zbyla, nevšimli. Klády, které kdysi tvořily strop, bohužel zetlely a nikdo bunkr znovu neobnovil.

Naše odbočka ale nebyla marná, našli jsme náš letošní první hříbek! Když jsme jej očistili a uložili do batohuk pokračovali jsme dál. Z lesa se stala louka posetá lučními květy a bylinkami, které nádherně voněly létem. Všude poletovali motýli, skákali luční koníci...

Z Trojáku jsme se vydali dolů po louce vedle sjezdovky až k dětskému táboru. Z tábora pak do prudkého kopce až na Vičanov a odsud zpět na Tesák. Ušli jsme celkem 12km a musím přiznat, že nás bolely, jako dlouho ne. Asi bychom měli víc trénovat :)

A co jste podnikali o víkendu vy? Máte nějaké tipy na výlet?

Palt - Rakousko

29. července 2016 v 17:08 Výlety
Naše výročí jsme strávili v krásném prostředí vinařství Malat v rakouském Paltu, který se nachází nedaleko města Krems an der Donau. Přivítala nás zatažená obloha a déšť, tak jsme si místo procházky pochutnávali na výborném víně.

Druhý den k nám již bylo počasí přívětivější, proto jsme mohli vyrazit na 30km okruh na kole podél Dunaje z Paltu, přes Krems an der Donau, vinicemi do Unterloiben, Oberloiben a Dünstein. Zde jsme uposlechli dopravních značek a kola jsme přes městečko vedli. Ukázalo se to jako dobrý nápad, protože jen tak jsme si mohli prohlédnout jeho historické centrum.

Cestou zpět jsme promohli na kost, ale alespoň máme na co vzpomínat.

Byl to krásně strávený víkend, hned bych si ho zopakovala!

Koblížky s jahodovou pěnou

27. července 2016 v 20:19 Pečení
Minulý týden jsem při návštěvě kadeřnice listovala knížkou Blanky Milfaitové s názvem Příběh opravdové vášně. Nejvíce mě zaujal recept na koblížky, které se mi zatím nikdy nepodařily tak, aby byly nadýchané a vláčné. Přiznám se, že jsem si recept trošičku poupravila, ale výsledek byl naprosto dokonalý!

Nejdříve jsem si připravila kvásek:
200ml vlažného plnotučného mléka
20g droždí
trocha moučkového cukru
120g poohrubé mouky
Tyto ingradience jsem smíchala a nechala kvásek vzejít.

Mezi tím jsem si utřela:
30g másla

špetku soli
vzejitý kvásek
200g polohrubé mouky

Těsto jsem vypracovala hnětačem a nechala kynout asi 45 minut. Následně jsem z něj vyválela placku o tloušťce půl centimetru. Štamprlí jsem vykrajovala malá kolečka. Na polovinu z nich jsem dala malé množství domácí jahodové marmelády s bazalkou a druhou polovinou vykrojených koleček jsem ta naplněná přiklopila. Okraje bylo nutné přitlačit, aby marmeláda při smažení nevytékala. Smažila jsem v rostlinném oleji z obou stran do zlata.

Na přání manžela jsem dozdobila jahodovou pěnou:
2 polévkové lžíce jahodové marmelády s bazalkou
3 bílky
cukr dle chuti

Vše jsem šlehala ručním šlehačem do tuhé pěny.

Vídeň trochu jiank

26. července 2016 v 20:08 Výlety
Vídeň je mým oblíbeným městem. Užili jsme si pozdní snídani na Naschmarktu se vším, co k tomu patří - víno, čerstvé pečivo, ovoce, sladkosti... A taky neuvěřitelné množství lidí, kteří si přišli, stejně jako my, prohlédnout přes 120 stánků, restaurací, vináren a obchůdků. Neodolala jsem ani ne právě pro Rakousko typickým makronkám.

Ubytovaní jsme byli v moderní části města v hotelu v nejvyšší budově Rakouska. Z okna jsme viděli na sídlo OSN i Dunaj, po jehož nábřeží jsme se šli projít.

Jako každé jiné město, má i Vídeň svá "temná místa". Na jdenom z nich jsme narazili na skupinu bezdomovců. Prošli jsme zcela omylem jejich "bytem". Měli jsme možnost nahlédnout ne jen do ložnice, ale i do prádelny, kde momentálně sušili prádlo, čerstvě vyprané v řece, kterou brázdila jedna nákladní loď za druhou, občas doplněná výletním parníkem.

Večerní projížďka na kole

24. července 2016 v 14:58 Výlety
Mám ráda letní večery. Teplo sálá ze země, voní obilí a chystá se bouřka, která bude příjemným svlažením po parném dni.

Svatební s mašlí

24. července 2016 v 14:49
Jako doplněk svatby laděné do krémové a zlaté barvy. Každé patro s jinou příchutí.

Teorie velkého třesku

24. července 2016 v 14:43 Dorty

Dort pro seriálového fanouška

Ptáček zpěváček

24. července 2016 v 12:49 Dorty
Jak jsem se "poprala" se zadáním: Upeč mi prosím pro maminku dort k 75. narozeninám. Nejlépe ji vystihuje slovní spojení "ptáček zpěváček"

Pulčínské skály

24. července 2016 v 12:10 Výlety
Procházku na Pulčínské skály jsme zahájili hledáním parkovacího místa v osadě Pulčín nedaleko Valašské Polanky. Už jsme to chtěli vzdát, ale nakonec se přece jen zadařilo. Z parkoviště jsme prošli kolem hospody 100 dola až na polní cestu, která nás vedla mezi loukami a pasoucími se ovcemi dolů k potoku. Po jeho překročení se před námi objevil krásný skalní masiv.