Putování s bobrem - díl IV.

25. srpna 2016 v 20:49 |  Výlety
Dnes jsme se rozhodli absolvovat celodenní túru z Leogangu k Passauer Hütte. Bylo nám doporučeno vyjít co nejdříve ráno. Proto jsme už v 8:00 vycházeli z parkoviště a mířili lesem vzhůru k našemu cíli.

Ráno v horách bylo nádherné. Kochali jsme se mlhou, kterou protínaly sluneční paprsky.

Passauer Hütte je chata vystavěná ve výšce 2033 m. n. m., ke které do dnes nevede žádná lanovka a veškeré zásoby sem musí být vynášeny lidmi. Zároveň je to místo, které je výstupním bodem horolezců, mířících na nejvyšší body.

Když jsme si mysleli, že už jsme na vrcholu, zjistili jsme, že šeredně mýlíme. Chata je ta tečka nahoře. Pokračovat jsme museli cestičkou, vysekanou ve skále. Odměnou nám byl nádherný výhled na všechny strany.

Po odpočinku a občerstvení jsme se vydali zpět. Jelikož jsem nechtěla jít stejnou cestou, přemluvila jsem manžela, abychom šli druhou stranou hřebenu. Kdybych věděla, co nás čeká, nikdy bych jej nepřemlouvala. Poté, co jsme přešli kamenné pole, jsme museli vylézt po sklále za pomoci lan až k místům, kde už na pomoc nebyla ani ta lana. Držet jsme se mohli jen špičatých výběžků skal. Takto jsme velice pomalu pokračovali dál. Jestliže jsem měla po výstupu na chatu pocit, že jsem překonala sama sebe a hned jsem to psala rodičům, po absolvování 2km výstupu na další vrchol, kdy jsem se viděla rozplácnutá na některém z dalších skalních výběžků, jsem již neměla sílu psát cokoli. A to nás ještě čekal 6km prudký sestup do údolí. Adrenalin ze mě začnul vyprchávat hned ve chvíli, kdy situace přestala být nebezpečná. Místo něj nastoupila bolest kolene, následovaná bolestí všeho, co bylo spojené s chodidly, lítky, nakonec i stehny. Jediný, kdo se celou dobu pohodlně nesl v kapse mé bundy a byl vysmátý, byl bobr :)

Po dnešku mám před horami ještě větší respekt a pokoru než doposud. Několikrát během dne jsem si vzpomněla na heslo, které je vytištěno na turistické mapě "Respektiere diene Grenzen" - "Respektuj své hranice". Byly chvíle, kdy jsem před očima viděla článek v místním plátku s titulkem: Čeští turisté přecenili své síly a zřítili se do údolí. Nebo: České turisty, jenž přecenili své schopnosti, musel ze skály svážet vrtulník. Naštěští jsme vše zvládli a máme spoustu krásných zážitků :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.