Putování s bobrem - díl VI.

30. srpna 2016 v 20:21 |  Výlety
Poslední den, který jsme měli k dispozici celý, nenarušený odjezdem, jsme se rozhodli užít naplno. Vstali jsme brzy ráno a hned po snídani jsme jeli ke Krimmelským vodopádům. Ačkoli to bylo z Leogangu přes 70km, nemohli jsme odolat pohledu na největší evropské vodopády. Nejdříve jsme zamířili do tzv. arény zdraví, kde už posedávalo pár lidí, kteří na sebe nechali dopadat údajně zdravé kapky horské vody. K vodoádu jsme se dostali velice blízko. Zpátky jsme docházeli značně promočení, ale když je to údajně tak zdravé, tak proč ne :) Když jsme si vodopád prohlédli zespodu, nastal čas stoupat vzhůru k jeho začátku.

Z časových důvodů jsme se dostali poze do jeho poloviny. I tak byly všechny pohledy na něj nádherné, stejně jako na duhu, které se kolem něj tvořila. V některých místech byl hukot vody naprosto ohlušující a jen umocňoval pocit z neskutečné síly, kterou voda při svém dopadu na skály a kameny má.

Po krátkém občerstvení jsme zamířili zpět dolů na parkoviště. Cestou jsme již potkávali davy lidí. Byli jsme opravdu velice rádi, že jsme si přivstali a mohli si tak vychutnat tuto nádheru v komornějším počtu návštěvníků.

Od vodopádů jsme nabrali kurz směr Großglockner Straße. Tento placneý úsek klikaté cesty se táhne z obce Fusch a je oblíbená především u motorkářů, kteří si ze svých silných strů vychutnávají neskutečné výhledy ne jen do údolí, ale také na nejvyšší vrcholky rakouských Alp. K mému údivu se ale tato trasa těší oblibě i u cyklistů. Před nimi skutečně smekám, protože si nedovedu představit šlapat 17km do kopce v neskutečném horku, které panovalo v této oblasti celý týden. Z jednoho z parkovišť na vrcholku jsme dál pokračovali kousek pěšky, abychom tento výlet neměli úplně bez fyzické námahy. Poprvé v životě jsem spatřila velký Großglockner v celé jeho kráse.

Měli jsme štěstí a zastihli jsme ve stanici starou lokálku. Museli jsme politovat "mašinfíru", který házel uhlí do kotle jako o život.

Cestou zpět do hotelu jsme se v rádiu doslechli o nehodě, která se stala na trase z Passauer Hütte přes Plattenkof do Leogangu, tedy na stejné trase, kterou jsme absolvovali před dvěma dny. Tuto túru si vybral i jeden německý pár. Bohužel při výstupu 51 letému muži podklouzla noha na mokrém kameni a zřítil se 100m dolů ze skály a na místě zemřel. Když jsme tuto zprávu slyšela, sevřelo se mi hrdlo. Byla jsem neskutečně vděčná osudu, že jsme túru zvládli v pořádku a ve zdraví se vrátili. K horám jsem vždy přisutupovala s pokorou vědoma si jejich síly, ale jsou momenty, kdy si tyto skutečnosti člověk uvědomí intenzivněji.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.