Tenerife 4. den - I. část

23. června 2017 v 11:06 |  Výlety
Čtvrtý den naší dovolené jsme strávili cestováním po ostrově. Díky průvodci jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací. Nejdříve nějaká fakta pro lepší orientaci. Tenerife je největším z Kanárských ostrovů. Je součástí Španělska, nachází se v Atlantském oceánu zhruba 320km západně od Maroka a je sopečného původu. Pro pláže je proto typický černý písek.

Mapy jsem si vypůjčila z Google a doplnila trochou vlastní tvorby :-) Vyjížděli jsme z malého kolečka dole a serpentýnami jsme po úzké cestě stoupali do hor. Krajinu tvořily zprvu plantáže banánovníků, které jsou kryty látkovými "skleníky", které mají palmy chránit před škůdci a zároveň snižují pěstitelům o 30% náklady na zálivku, protože se pod nimi drží vlhkost. Plantáže banánovníků jsme však potkávali pouze do nadmořské výšky 500m. Pak je vystřídaly plantáže rajčat a nakonec už pouze divoce rostoucí opuncie.

Projížděli jsme městečkem Santiago del Teide, které proslulo zázrakem, který se zde měl odehrát v roce 1909 při doposud posledním sopečném výbuchu. Ten trval několik dní. Místní farář právě sloužil v kostelíku svoji bohoslužbu, zatímco se proud žhavé lávy čám dál více přibližoval městečku. Farář tedy vyběhl z kostela i s velkým dřevěným křížem. Ten zabodl před městečkem do země a láva se zastavila přesně u něj. Díky němu tak bylo městečko zachráněno.

My jsme však bez zastavení pokračovali dál. Cesta byla velice úzká a řidič minibusu si musel v některých zatáčkách dokonce couvnout, aby se vůbec mohl stočit.

Průvodce nás ale uklidňoval. Pokud prý máme strach, máme to udělat stejně jako řidič José, ten před každou zatáčkou raději zavře oči :-)

Naší první delší zastávkou byla původní horská vesnice Masca. Zpevněná cesta vhodná pro auta, která by sem vedla, byla vystavěna až v roce 1981. Do té doby sem vedla pouze cesta kamenitá.

Masca má momentálně pouhých 50 stálých obyvatel. Tady máme jednoho z nich.

Z osady Masca vede turistická trasa úzkou soutěskou až k oceánu, odkud jezdí pravidelně lodě zpět k turistickým letoviskům. Tam se ale vydáme při nějaké další návštěvě ostrova.

Zítra vás vezmu na další zastávku naší okružní jízdy po ostrově, do města Icod de los Vinos, kde nás čekala ochutnávka vín a likérů, ale také omlazení.

Krásný pátek, Karla

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Danka Danka | E-mail | Web | 24. června 2017 v 8:47 | Reagovat

To se zavřenými oči je vtipné :-)) Krásné místo, tak budu doufat, že se tam třeba jednou podívám. Hezké dny D.

2 Dáša F. Dáša F. | Web | 24. června 2017 v 10:51 | Reagovat

Karlo, hezký adrenalin zažíváte. Ale místa jsou nádherná, už se těším na pokračování.
Přeji krásnou dovolenou. D.

3 Kamila Kamila | Web | 24. června 2017 v 11:11 | Reagovat

Na horskou vesnici super, i obchod s reklamou. A ta cesta do výšek, jo, to by bylo něco i pro mě :-)

4 werka13 werka13 | E-mail | Web | 24. června 2017 v 15:20 | Reagovat

Hezký výlet.

5 U Karly U Karly | Web | 24. června 2017 v 19:29 | Reagovat

[1]:Dani, jojo, pobavili jsme se. Musím přiznat, že je to opravdu moc hezké místo, ale to asi každé, kde člověk tráví dovolenou. K.

6 U Karly U Karly | Web | 24. června 2017 v 19:31 | Reagovat

[2]:Dášo, máte pravdu, občas je to celkem adrenalin :-) Ale naštěstí celkem neškodný. K.

7 U Karly U Karly | Web | 24. června 2017 v 19:34 | Reagovat

[3]: Kami, byla jsem překvapená, že se v těch příšerných serpentýnách nikomu neudělalo špatně, včetně mě, která s tím mám občas problém :-) K.

8 U Karly U Karly | Web | 24. června 2017 v 19:34 | Reagovat

[4]: Jojo, to byl :-) K.

9 Lucie Lucie | Web | 29. června 2017 v 12:15 | Reagovat

Průvodce byl tedy pěkný vtipálek. :-)
Na každé dovolené se vdáváme na podobné výlety, u moře ležet moc nevydržíme, i tady by se nám moc líbilo. :)

10 U Karly U Karly | Web | 30. června 2017 v 20:34 | Reagovat

[9]: Luci, můžu opravdu doporučit. Kanáry mi vždycky připadaly jako klišé, ale je tu skutečně nádherně! A co se výletů a různých túr týče, je tu obrovský výběr. K.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.