Srpen 2017

Doudleby

Čtvrtek v 20:04 Výlety
Naší další zastávkou na cestě do Kotelce nad Orlicí byl zámek v Doudlebech. Neměly jsme dost času na prohlídku, tak jsme si prošly alespoň veřejně přístupné prostory tohoto malebného renesančního zámečku. Jedinečná je jeho fasáda, která je oficiálně nazývána jako kobercový sgraffit, který pokrývá celou budovu, včetně komínů. Zámek užíval z počátku rod Bubnů z Litic jako letní sídlo a lovecký zámeček, od roku 1809 pak trvale. Zámek byl v roce 1948 znárodněn a následně v restituci navrácen rodu Bubnů.

K zámečku přiléhá krásný babiččin dvoreček, kde jsme si prohlédly krocany, kachny, krávu s telátkem, ovečky, králíky, oslíka, koníka, poníka, kozy, kočku... snad jsem žádné zvířátko nevynechala :-) Co šlo, to jsem si pohladila, bez toho bych to ani nebyla já.

Byla to příjemná zastávka, vůbec jsem netušila, že u nás máme tak krásný zámeček.

Již teď máme naplánovány další zastávky na příští cestu ke kadeřnici. V říjnu se tak můžete těšit na další poznatky z cesty mezi Přerovem a Pardubicemi.

Hezký horký čtvrteční večer,
Karla

Třebovice

13. srpna 2017 v 12:15 Výlety
V sobotu jsem jela s mamkou ke kadeřnici do Kostelce nad Orlicí. Měly jsme tam být až odpoledne, ale přesto jsme vyjely brzo a celý dej jsme pojaly jako výlet. Zastavovaly jsme všude, kde se nám něco líbilo. Naší první zastávkou byla obec Třebovice. Již z dálky mě upoutal místní kostel, který, jak jsem se později dozvěděla, nese přídomek Sv. Jiří a byl vystavěn v roce 1834 - 1835 ve stavebním slohu empír.

Ačkoli nepatřím mezi milovníkům kostelů, tohle místo pro mě mělo neskutečně silnou atmosféru. Nemohla jsem přestat fotit. Až po půlhodině jsem si uvědomila, že je mi zima. 17°C, žabky a tílko nejsou tou správnou kombinací... Ale uznejte, že tohle místo člověka zahřeje samo...

Z této malebné obce se zhruba 800 obyvateli, jsme pokračovaly dál, do Doudleb. O těch ale zase příště.

Krásnou neděli, Karla

Zdravé sušenky

9. srpna 2017 v 10:00 Sladké
V neděli jsme se pustila do lehké sušenkové improvizace. Potřebovala jsem spotřebovat načnutý tvaroh smíchaný s banánema chia semínky.

Přidala jsem:
Přidala jsem tedy vejce, trochu třtinového cukru, ovesné vločky, quinou, trochu mouky, skořici a trochu prášku do pečiva. Přesný poměr bohužel neznám, všeho jsem dávala od oka.

Sušenky jsem pekla, dokud nezezlátly. Z 1/2 tvarohu ve vaničce jsem jich měla plný plech, který jsem zvládla i sama sníst. Manžela nenadchly, protože v nich nebyla čokoláda.

Příprava i pečení byly rychlovka, takže se skvěle hodí pro případ nečekané návštěvy ke kafíčku.

Hezký den, Karla

Letní večer na balkoně

7. srpna 2017 v 10:00 U nás doma
Moc jsem se těšila, až si užijeme posezení na balkoně za příjemného teplého večera. Poslední dny bylo ale takové horko, že se na balkoně nedalo vůbec být. Přesto jsem ale nutně potřebovala vyzkoušet, jak bude balkon vypadat ve světle lampionků.

Svíčku jsem si chtěla na balkoně nechat jako dekoraci. Moc dlouho nevydržela, vedra ji umořila.

Předpověď počasí na nadcházející dny už vypadá lépe, tak snad bude pození příjemnější.

Pohodový nový pracovní týden, Karla

Na skok do Karlovy Studánky

6. srpna 2017 v 11:33 Výlety
Včera jsme si zajeli na skos do Karlovy Studánky, kde se konal festival Jak šmakuje Slezsko. Přes mraky aut a lidí zde nebylo prakticky k hnutí. Oželela jsem tak i svá nejoblíbenější místa, vše jsem prošli jen v rychlosti a dali jsme si jen pití.

Na degustační menu byla čekací doba 45 minut od objednání. My jsme se ale nedočkali ani toho objednání.

Nejvíce mě zaujalo tohle kafekolo. Aby jej obsluha mohla uvařit, musela šlapat. Vůbec jsem to pánovi v tomhle horku nezáviděla. Na podobném principu fungovala i výroba smootie. Jen s tím rozdílem, že šlapat muset ten, kdo si objednal :-)

Na pódiu se střídala kuchařská show, kde kuchaři připravovali snazší i složitější pokrmy, s různými kapelami.

Cestou zpátky jsem se kochala krajinou kolem, kterou prostě miluji. Celé dětství jsem s mamkou trávila prázdniny v Jeseníkách a možná i díky tomu mě při každém návratu do tohoto kraje, zaplavují příjemné pocity bezstarostného léta. Vrací se mi všechny krásné zážitky, vzpomínky na túry, hry, prázdninová dobrodružství a později diskotéky a první lásky.

Asi ani nemusím zmiňovat, že jsem téhle větvičce jeřabin neodolala a uzmula si ji domů do vázy :-)

Pohledem na hrad Sovinec jsme se s touto zvlněnou krajinou rozloučili a vrátili se na placatou Hanou.

Jak si užíváte léta vy? U nás se dnes konečně ochladilo a prší, hurááá!
Krásnou neděli, Karla

Břidlicový talíř

3. srpna 2017 v 17:51 U nás doma
Dlouho jsem odolávala a říkala si, že si jej nekoupím. Nakonec jsem ale podlehla... Koupila jsem 2 úzké, dlouhé břidlicové talíře. Jsem přesvědčená, že si u nás najdou uplatnění.

Jako první je vyzkoušel manžel, který připravil krásnou večeři, ideální v těchto parných dnech. Atmosféru letního večera dokreslila sangria, kterou jsme si připili.

Musím říct, že si s chystáním opravdu vyhrál.

Když jsem vzala do ruky foťák, okomentoval to slovy: Jůůů, já budu na blogu, jo? :-)

Příjemný, i když horký, čtvrteční večer, Karla